Przejdz do treści
  • facebook
  • instagram
  • youtube
  • vimeo
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w KrakowieAkademia Sztuk Teatralnych
  • bip
  • Usos
  • EN
  • KSIĘGARNIA
Logo UE
  • Kraków
  • Wrocław
  • Bytom
  • Uczelnia
  • Studenci
  • Kandydaci
  • Pracownicy
  • Teatr AST
  • Pracownia Dramaturgiczna
  • Forum Młodej Reżyserii
  • Biblioteka
  • Kontakt

Tydzień Młodego Teatru z udziałem studentów WRD | Teatr Nowy w Poznaniu | 7-10.03.2024

07.03.2024

Wraz z Teatr Nowy Poznań zapraszamy na Tydzień Młodego Teatru, w ramach którego zaprezentowane zostaną pokazy młodych twórczyń i twórców Wydziału Reżyserii i Dramaturgii (WRD) AST w Krakowie oraz AT w Warszawie:

Repertuar TYGODNIA MŁODEGO TEATRU:

7 marca | 19.00 | Trzecia Scena
TITANE, reż. Piotr Sędkowski

7 marca | 20.30 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
ZDJĘCIE RODZINNE ZOFII SZEWCZYK, reż. Miłosz Mieszkalski

8 marca | 19.00 | Trzecia Scena
JESZCZE TU JESTEŚ, reż. Ewa Galica

8 marca | 20.30 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
NIE JESTEŚ, reż. Barbara Bendyk

9 i 10 marca | 19.00 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
PIES, reż. Barbara Bendyk

Bilety dostępne online oraz w kasie Teatru Nowego w Poznaniu.

Piotr Sędkowski – aktor, pianista, reżyser; studiował grę na fortepianie na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i w Birmingham Conservatoire, aktorstwo w Rose Bruford College w Londynie i na Akademii Teatralnej w Warszawie. Aktualnie jest na III roku Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST (specjalność: reżyseria dramatu). Występował w London Bargehouse, Oxford Arts Centre, Nowym Teatrze w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stratford Circus i in. Współpracował m.in. z Vincentem Macaigne, Krystianem Lupą, Michikazu Matsune, Che Walkerem, Peterem Steinem i Krzesimirem Dębskim. Asystował Michałowi Borczuchowi, Wojciechowi Farudze i Krystianowi Lupie. Reżyserował wydarzenia performatywne w ramach wydarzenia Domu Norymberskiego w Krakowie „Kobiece Teksty dla Teatru” 2022, Forum Młodej Reżyserii w 2022 roku (koncert performatywny na podstawie własnego tekstu – P.) i 2023 roku (performans na podstawie własnego tekstu MATKA!). Członek Pracowni Dramaturgicznej.

TITANE
Kobieta jako ciało. Kobieta jako obiekt technologicznie tworzonego pożądania. Kobieta, która – prędzej czy później – musi stać się słabsza od mężczyzny. Bo ma być taka sama jak wszystko w technologicznie opanowanym świecie, w którym żyje. Bo to „wszystko” ma być uległe wobec białego technomężczyzny.Co się stanie, jeśli ktoś się w tym świecie zbuntuje? Chciałbym odwrócić systemowe role dominujących i zdominowanych – dać przestrzeń do sprzeciwu tym, którzy dotychczas byli wykorzystywani. Chciałbym zbadać obszar radykalnego buntu i zemsty, które są tworami własnego otoczenia, oraz zobaczyć, jak nieoczekiwane okoliczności mogą obudzić człowieczeństwo i miłość, na które – zdawałoby się – nie ma już miejsca podczas walki.


Młoda szatynka z włosami opadającymi na ramiona. Ubrana w czarną koszulkę na cienkich ramiączkach. Nosi kolczyki i złoty naszyjnik z medalionem. Na lewym ramieniu fragment tatuażu w kolorze czerwonym. W tle abstrakcyjny kolorowy obraz.

Barbara Bendyk – studentka III roku Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST. Absolwentka malarstwa i filmu eksperymentalnego na AS w Szczecinie. Szczególnie lubi rozmawiać o relacjach międzygatunkowych i wizytach lekarskich. Zależy jej na poruszaniu historii zwierząt nieludzkich w teatrze bez wykorzystywania ich. Stawia na proste rozwiązania – oszczędność środków i energii. Dużo czasu spędza w ciszy i na kursach behawiorystycznych.

Mały domek na skraju miasta, którego nie odwiedzałeś przez lata, śni swój baśniowy sen pomiędzy tym, co zapamiętane, a tym, co wyobrażone. Stare zdjęcia cuchną kwasem zgnilizny. Kartki z dzienników kruszeją w dłoniach. Ktoś tutaj ma złe intencje. Ktoś gdzieś przyjechał, żeby kogoś odwiedzić, kogoś nakarmić, kogoś podlać, kogoś rozliczyć z przeszłości. Czas płynie, a poranek się zbliża. NIE JESTEŚ to sztuka na cztery postaci, które próbują zrekonstruować swoje biografie, żeby jedna z nich mogła w końcu zasnąć.

PIES
spektakl nagrodzony główną nagrodą podczas 13. Forum Młodej Reżyserii. Młodej parze, mierzącej się z trudnościami małżeńskimi, ucieka pies. W sytuacji kryzysowej małżonkowie wystawieni zostają na próbę. Chcąc odnaleźć pupila, zwracają się o pomoc do kobiety, która twierdzi, że potrafi nawiązywać telepatyczny kontakt ze zwierzętami. Jej zdolności okażą się przydatne nie tylko podczas poszukiwań zaginionego zwierzęcia…
PIES to próba zagłębienia się w relacje międzyludzkie i międzygatunkowe z obu perspektyw. To też poruszające spojrzenie na różne metody komunikacji, reprezentowane przez każdą z postaci.
Spektakl powstał pod opieką Marcina Wierzchowskiego na podstawie scenariusza bazującego na improwizacjach aktorskich, wykorzystującego fachowe źródła i literackie inspiracje na temat relacji ze zwierzętami i komunikacji ze światem pozaludzkim.


Miłosz Mieszkalski – autor i zarazem reżyser spektaklu „Zdjęcie rodzinne Zofii Szewczyk” to laureat 13. Forum Młodej Reżyserii, a na co dzień – student reżyserii dramatu w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Oprócz teatru interesuje się też filmem i działaniami oddolnymi.

ZDJĘCIE RODZINNE ZOFII SZEWCZYK to wyśmienity tekst, który znalazł się w półfinale 15. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Rodzinny dramat z przyszłości i przeszłości. W 2059 roku Zofia Szewczyk, studentka trzeciego roku reżyserii w krakowskiej ASTiP, inscenizuje opowieść swojego ojca – Pawła Gawłowskiego. Próbuje cofnąć się do odległego 2019 roku: do momentu, gdy jej ojciec dowiaduje się od swojego ojca, który z kolei dowiedział się od swojego ojca, że jego pradziadek (czyli jej prapradziadek) był w Wehrmachcie (chyba). Ponoć gdzieś jest dowód. Ponoć gdzieś jest zdjęcie. Tajemnica, suspens, zdrapki.Czy Zofii uda się opowiedzieć tę historię? I o czym ma ona być?

Przejdz do menu stopki
  • uczelnia
    • Aktualności
    • Jubileusz 70-lecia
    • Władze AST
    • Statut Uczelni
    • Struktura Uczelni
    • Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
    • Skład Senatu
    • Rzecznicy ds. etyki
    • Równe traktowanie
    • Absolwenci
    • Habilitacje
    • Doktoraty
    • Program ERASMUS+
    • Współpraca zagraniczna
    • Fundacja Sceny im. St. Wyspiańskiego
    • Zamówienia publiczne
    • Projekty realizowane przez AST
    • Projekty unijne
    • Dane osobowe (RODO)
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa witryny
  • studenci
    • Wydział Aktorski (WA)
    • Wydział Reżyserii i Dramaturgii (WRD)
    • Regulamin studiów
    • Dom studencki
    • Organizacja roku
    • Kodeks Etyki Studenta
    • Odpłatność za studia
    • Świadczenia dla studentów
    • Dziekanat
    • Sylabusy archiwum
  • kandydaci
    • Wydział Aktorski
    • Wydział Reżyserii i Dramaturgii
    • Kontakt
  • pracownicy
    • Informacje ogólne
    • Sprawy socjalne
    • Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
    • Oferty pracy
    • Nauczyciele akademiccy
    • Pracownicy administracyjni i techniczni
    • NSZZ „Solidarność” w AST w Krakowie
    • Okresowa ocena osiągnięć pedagogów
    • ZIP
    • Poczta e-mail
    • Kampania: Rowerem do pracy
  • biblioteka
    • Aktualności
    • Informacje ogólne o zbiorach
    • Katalog biblioteki AST
    • Archiwum spektakli AST
    • Przydatne linki
    • Absolwenci i pedagodzy AST – materiały archiwalne
    • Kronika AST w Krakowie za lata 2005-2015
    • Wykaz artykułów prasowych dotyczących absolwentów i pedagogów AST/PWST w Krakowie (w zbiorach AST W Krakowie)
    • Dublety
    • Mówić wierszem
  • teatr ast
    • Repertuar
    • Spektakle
    • Bilety
    • Sceny
    • Wynajem sal
    • Partnerzy i instytucje współpracujące
    • Sponsoring
  • kontakt
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Mapa witryny
INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.Akceptuję