Tydzień Młodego Teatru z udziałem studentów WRD | Teatr Nowy w Poznaniu | 7-10.03.2024
07.03.2024
Wraz z Teatr Nowy Poznań zapraszamy na Tydzień Młodego Teatru, w ramach którego zaprezentowane zostaną pokazy młodych twórczyń i twórców Wydziału Reżyserii i Dramaturgii (WRD) AST w Krakowie oraz AT w Warszawie:
Repertuar TYGODNIA MŁODEGO TEATRU:
7 marca | 19.00 | Trzecia Scena
TITANE, reż. Piotr Sędkowski
7 marca | 20.30 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
ZDJĘCIE RODZINNE ZOFII SZEWCZYK, reż. Miłosz Mieszkalski
8 marca | 19.00 | Trzecia Scena
JESZCZE TU JESTEŚ, reż. Ewa Galica
8 marca | 20.30 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
NIE JESTEŚ, reż. Barbara Bendyk
9 i 10 marca | 19.00 | Scena Nowa im. Sławy Kwaśniewskiej
PIES, reż. Barbara Bendyk
Bilety dostępne online oraz w kasie Teatru Nowego w Poznaniu.
Piotr Sędkowski – aktor, pianista, reżyser; studiował grę na fortepianie na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i w Birmingham Conservatoire, aktorstwo w Rose Bruford College w Londynie i na Akademii Teatralnej w Warszawie. Aktualnie jest na III roku Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST (specjalność: reżyseria dramatu). Występował w London Bargehouse, Oxford Arts Centre, Nowym Teatrze w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stratford Circus i in. Współpracował m.in. z Vincentem Macaigne, Krystianem Lupą, Michikazu Matsune, Che Walkerem, Peterem Steinem i Krzesimirem Dębskim. Asystował Michałowi Borczuchowi, Wojciechowi Farudze i Krystianowi Lupie. Reżyserował wydarzenia performatywne w ramach wydarzenia Domu Norymberskiego w Krakowie „Kobiece Teksty dla Teatru” 2022, Forum Młodej Reżyserii w 2022 roku (koncert performatywny na podstawie własnego tekstu – P.) i 2023 roku (performans na podstawie własnego tekstu MATKA!). Członek Pracowni Dramaturgicznej.
TITANE
Kobieta jako ciało. Kobieta jako obiekt technologicznie tworzonego pożądania. Kobieta, która – prędzej czy później – musi stać się słabsza od mężczyzny. Bo ma być taka sama jak wszystko w technologicznie opanowanym świecie, w którym żyje. Bo to „wszystko” ma być uległe wobec białego technomężczyzny.Co się stanie, jeśli ktoś się w tym świecie zbuntuje? Chciałbym odwrócić systemowe role dominujących i zdominowanych – dać przestrzeń do sprzeciwu tym, którzy dotychczas byli wykorzystywani. Chciałbym zbadać obszar radykalnego buntu i zemsty, które są tworami własnego otoczenia, oraz zobaczyć, jak nieoczekiwane okoliczności mogą obudzić człowieczeństwo i miłość, na które – zdawałoby się – nie ma już miejsca podczas walki.

Barbara Bendyk – studentka III roku Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST. Absolwentka malarstwa i filmu eksperymentalnego na AS w Szczecinie. Szczególnie lubi rozmawiać o relacjach międzygatunkowych i wizytach lekarskich. Zależy jej na poruszaniu historii zwierząt nieludzkich w teatrze bez wykorzystywania ich. Stawia na proste rozwiązania – oszczędność środków i energii. Dużo czasu spędza w ciszy i na kursach behawiorystycznych.
Mały domek na skraju miasta, którego nie odwiedzałeś przez lata, śni swój baśniowy sen pomiędzy tym, co zapamiętane, a tym, co wyobrażone. Stare zdjęcia cuchną kwasem zgnilizny. Kartki z dzienników kruszeją w dłoniach. Ktoś tutaj ma złe intencje. Ktoś gdzieś przyjechał, żeby kogoś odwiedzić, kogoś nakarmić, kogoś podlać, kogoś rozliczyć z przeszłości. Czas płynie, a poranek się zbliża. NIE JESTEŚ to sztuka na cztery postaci, które próbują zrekonstruować swoje biografie, żeby jedna z nich mogła w końcu zasnąć.
PIES
spektakl nagrodzony główną nagrodą podczas 13. Forum Młodej Reżyserii. Młodej parze, mierzącej się z trudnościami małżeńskimi, ucieka pies. W sytuacji kryzysowej małżonkowie wystawieni zostają na próbę. Chcąc odnaleźć pupila, zwracają się o pomoc do kobiety, która twierdzi, że potrafi nawiązywać telepatyczny kontakt ze zwierzętami. Jej zdolności okażą się przydatne nie tylko podczas poszukiwań zaginionego zwierzęcia…
PIES to próba zagłębienia się w relacje międzyludzkie i międzygatunkowe z obu perspektyw. To też poruszające spojrzenie na różne metody komunikacji, reprezentowane przez każdą z postaci.
Spektakl powstał pod opieką Marcina Wierzchowskiego na podstawie scenariusza bazującego na improwizacjach aktorskich, wykorzystującego fachowe źródła i literackie inspiracje na temat relacji ze zwierzętami i komunikacji ze światem pozaludzkim.
Miłosz Mieszkalski – autor i zarazem reżyser spektaklu „Zdjęcie rodzinne Zofii Szewczyk” to laureat 13. Forum Młodej Reżyserii, a na co dzień – student reżyserii dramatu w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Oprócz teatru interesuje się też filmem i działaniami oddolnymi.
ZDJĘCIE RODZINNE ZOFII SZEWCZYK to wyśmienity tekst, który znalazł się w półfinale 15. Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Rodzinny dramat z przyszłości i przeszłości. W 2059 roku Zofia Szewczyk, studentka trzeciego roku reżyserii w krakowskiej ASTiP, inscenizuje opowieść swojego ojca – Pawła Gawłowskiego. Próbuje cofnąć się do odległego 2019 roku: do momentu, gdy jej ojciec dowiaduje się od swojego ojca, który z kolei dowiedział się od swojego ojca, że jego pradziadek (czyli jej prapradziadek) był w Wehrmachcie (chyba). Ponoć gdzieś jest dowód. Ponoć gdzieś jest zdjęcie. Tajemnica, suspens, zdrapki.Czy Zofii uda się opowiedzieć tę historię? I o czym ma ona być?