FORTISSIMO | reż. Marcin Liber
FORTISSIMO
Spektakl dyplomowy studentek i studentów IV r. Wydziału Aktorskiego AST w Krakowie.
Tekst: Małgorzata Czerwień (V r. WRD)
Reżyseria: Marcin Liber
Choreografia: Hashimotowiksa
Scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek
Muzyka i opracowanie muzyczne: Krzysztof Kaliski
Autor tekstu „Piosenka o Chopinie”: Filip Zaręba (IV r. WA)
Asystentki reżysera: Paulina Gajewska (IV r. WA), Eugenia Balakireva (IV r. WRD)
Zdjęcia: Marcin Liber
Występują: Julia Arendowska, Sandra Boryczka, Aleksandra Burdzińska,
Paulina Gajewska, Mateusz Kurcius, Alicja Matusiak, Michał Murawski, Jakub Tofil,
Zuzanna Wieczosek, Filip Zaręba, Grzegorz Zinkiewicz, Magdalena Żak, Kamil Żebrowski.
Premiera: 6 września 2024, godz. 19:00
Scena im. Jerzego Treli, ul. Straszewskiego 22
Kategoria wiekowa: 15 lat
Czas trwania: 2h (bez przerwy)
Bilety online: www.ast.krakow.pl/bilety
Informacja: Dział Teatru AST i promocji
tel. 12 362 71 30, bilety@ast.krakow.pl
Jeden z najważniejszych konkursów pianistycznych na świecie.
Osiemdziesiąt siedem młodych pianistek i pianistów.
Osiemset siedemdziesiąt palców. Od drżących, po otarte do krwi.
Wszystkie ćwiczone do perfekcji.
A zwycięzca tylko jeden.
Następna szansa za pięć lat.
Czy za drugim razem brzuch boli tak samo jak za pierwszym?
Czy da się słuchać tych samych utworów przez siedem godzin dziennie?
Jak długa jest droga na Konkurs, jeśli jedzie się autobusem?
Do czego jest się zdolnym, kiedy okazuje się, że nie jest się wystarczająco zdolnym?
Co jest lepsze: udział w konkursie, czy apokalipsa zombie?
Czy pękająca skóra na opuszkach palców bardzo boli?
Czy będzie Chopin?
Jak samemu złamać rękę?
Czy można przeszlifować diament za mocno?
Czemu nikt nie uczy nas jak radzić sobie z presją?
Co, jeśli moja gra nie sprawia, że świat zamiera?
Komu mam zgłosić, że rezygnuję?
Mazurki, Sonaty, Nokturny i całe gamy
emocji. Wszystkie fortissimo. Tylko płacz w łazience stłumiony.
Konkurs Chopinowski, jak się bawicie?!
Spektakl inspirowany filmem dokumentalnym „Pianoforte” w reżyserii Jakuba Piątka.
„Nie kopiujcie mistrzów, żeby osiągnąć sukces. Nie kopiujcie siebie, gdy staniecie się mistrzami. Grajcie pochyłym pismem, nieustannie wychylając się ku niezapisanym wersom.”
W spektaklu wykorzystano fragmenty utworów Fryderyka Chopina:
Preludium a-moll op. 28 nr 2, wyk. Alexandre Tharaud
Preludium e-moll op. 28 nr 4, wyk. Alexandre Tharaud
Preludium fis-moll op. 28 nr 8, wyk. Alexandre Tharaud
Preludium es-moll op. 28 nr 14, wyk. Alexandre Tharaud
Preludium c-moll op. 28 nr 20, wyk. Alexandre Tharaud
Preludium d-moll op. 28 nr 24, wyk. Alexandre Tharaud
Sonata b-moll op. 35, wyk. Aimi Kobayashi
Etiuda c-moll op. 10 nr 12, wyk. Olga Rusina
Koncert fortepianowy f-moll, op. 21, wyk. Benjamin Grosvenor
Walc Ges-dur op. 70 nr 1, wyk. Artur Rubinstein
Walc Des-dur op. 64 nr 1, wyk. Janusz Olejniczak
Lento con gran espressione cis-moll (Nokturn cis-moll), wyk. Janusz Olejniczak
Ballada g-moll op. 23, wyk. Janusz Olejniczak
MAŁGORZATA CZERWIEŃ
Studentka dramaturgii Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Absolwentka Ogniska Teatralnego “u Machulskich”. Jako dramaturżka współpracowała z Eweliną Marciniak przy spektaklach „Genialna Przyjaciółka” (Narodowy Stary Teatr w Krakowie) oraz „Mein Jahr der Ruhe und Entspannung” (Schauspielhaus Graz). Laureatka Grand Prix Festiwalu „Dwa Teatry” oraz I. miejsca w konkursie organizowanym przez ZAiKS i Polskie Radio Dzieciom „Mój Świat” za scenariusz słuchowiska dla dzieci „Co trzeba zabrać na wędrówkę?”. Nagrodzona w konkursie “Szukamy Polskiego Szekspira” za teksty „I lubię z tobą tańczyć”, „Oktopa” oraz „Herb Zgniła Pietruszka”. Finalistka 31. Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuk Dziecka w Poznaniu za tekst „Słuchaj do dna”. Współautorka spektaklu „Bajka na dobranoc”, nagrodzonego na 13. Forum Młodej Reżyserii i prezentowanego na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych 2024.