Radek Stępień nagrodzony w Konkursie na najlepszą pracę magisterską
27.03.2020
Jak co roku w Międzynarodowy Dzień Teatru poznajemy laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie.
Jury wybrało 7 najlepszych prac magisterskich spośród 27 zgłoszonych przez promotorów w październiku 2019. Nagrodzone prace obronione zostały w roku akademickim 2018/2019.
Kapitułę tegorocznego Konkursu tworzyli dr hab. Małgorzata Jarmułowicz, prof. UG (przewodnicząca), dr hab. Jacek Kopciński, prof. IBL, dr hab. Tadeusz Kornaś, prof. UJ. Nagrodę główną (w wysokości 3.000 zł) przyznano Joannie Królikowskiej, autorce pracy Rzeczywistość (nie)opisana. Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983-1989 napisanej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego pod kierunkiem dr Piotra Olkusza. Drugą nagrodę w wysokości 2.000 zł otrzymał Radosław Stępień, autor pracy Dziady. Fuga. Metaautobiografia napisanej na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie pod kierunkiem prof. Włodzimierza Szturca. Trzecia nagroda w wysokości 1.500 zł trafiła do Agaty Tomasiewicz, autorki pracy Dialektyka dystansu i bliskości. Perspektywa voyeurystyczna w spektaklach Sekretne życie Friedmanów, Koncert życzeń i Wieloryb. The Globe, napisanej na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie pod kierunkiem prof. Tomasza Kubikowskiego.
Laureatką nagrody specjalnej im. Jerzego Gota za pracę z zakresu historii teatru polskiego (w wysokości 2.000 zł) została Klaudia Pyszyńska, autorka pracy Wyobraźnia plastyczna w wybranych komediach Franciszka Zabłockiego, napisanej na Wydziale Nauk Humanistycznych UKSW w Warszawie pod kierunkiem prof. UKSW dr. hab. Tomasza Chachulskiego. Praca Agnieszki Błaszczak DIGITTRY: lalkarstwo w świecie cyfrowym. W stronę nowego języka teatru, napisana na Wydziale Lalkarskim Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie (filia we Wrocławiu) pod kierunkiem prof. dr. hab. Mirosława Kocura otrzymała nagrodę specjalną im. Sławomira Świontka dla najlepszej pracy z zakresu teorii teatru w wysokości 2.000 zł.
Wyróżnienie w wysokości 1.000 zł przyznano Wiktorowi Uhligowi autorowi pracy Ekologia teatru Włodzimierza Staniewskiego na tle innych koncepcji i praktyk, napisanej w Instytucie Kultury Polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem prof. Wojciecha Dudzika.
Organizatorem Konkursu jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Laureaci ogłaszani są co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru. Konkurs wspiera młodych badaczy na wczesnym etapie ich karier naukowych, a tym samym popularyzuje badania z zakresu wiedzy o teatrze, widowiskach i performatyki.
Źródło >> e-teatr.pl