Rowerem do pracy – czyli dom, rower, praca… i tak w kółko | podsumowanie 6. edycji kampanii
10.01.2023
Szósta edycja kampanii „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca…i tak w kółko” rozpoczęła się w maju, a zakończyła z ostatnim dniem września 2022 r. Z początkiem stycznia Urząd Miasta Krakowa przedstawił podsumowanie ankiety przeprowadzonej wśród osób uczestniczących w kampanii. Do akcji w 2022 r. zgłosiło się w sumie ponad 200 pracodawców. Każdego miesiąca kampanii do pracy dojeżdżało na rowerze przeciętnie 3.140 osób, a w kulminacyjnym czerwcu – 3.505.
Według wyników zebranych na podstawie odpowiedzi od blisko 2.300 uczestników akcji wiadomo, że więcej niż co piąta osoba zrezygnowała w jej ramach z dojazdów samochodem na rzecz roweru (blisko 21% respondentów podróżowało nim w charakterze kierowcy). 43% ankietowanych utrzymuje, że często jeździło na rowerze do pracy po zakończeniu wcześniejszych edycji akcji, niezależnie od pogody, a 60% respondentów deklaruje, że ich udział w kampanii przyczynił się do częstszego wyboru roweru także w celach niezwiązanych z pracą. Prawie 2/3 ankietowanych kontynuowało dojazdy na rowerze do pracy w okresie jesiennym, już po zakończeniu akcji, a 1/3 wyraziła chęć dojazdów zimą. Niemal wszyscy ankietowani zamierzają dojeżdżać na rowerze do pracy w 2023 r. niezależnie od startu kolejnej edycji kampanii.
Na pytanie o motywator, który byłby w stanie skutecznie zmienić nawyki transportowe i na stałe skłonić tę część pracowników, która wciąż nie traktuje roweru jako podstawowego, codziennego środka transportu, ankietowani wskazują najczęściej na „lepsze warunki pogodowe”. Co czwartą osobę zachęcą dopłaty do dojazdów do pracy ze strony pracodawcy.
Wszystkim osobom zatrudnionym w AST i uczestniczącym w kampanii serdecznie dziękujemy oraz gratulujemy wytrwałości i osiągnięć!
Byle do wiosny!
Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl