Spektakle „Orfeusz” i „Gej w wielkim mieście” na 43. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych | 19-30.05.2023
26.04.2023
Dwa spektakle stworzone przez osoby studenckie Wydziału Reżyserii Dramatu AST zostaną zaprezentowane podczas 43. Warszawskich Spotkań Teatralnych, które odbędą się
w dniach 19-30 maja 2023 r.
Warszawskie Spotkania Teatralne to festiwal organizowany przez Teatr Dramatyczny prezentujący najciekawsze przedstawienia teatralne minionego roku. W tym roku obok spektakli głównego nurtu pojawią się przedstawienia z silnie obecnego w ostatnich latach w polskim teatrze nurtu partycypacyjnego, a także przedstawienia studentek i studentów reżyserii, „zgodnie z ideą ciekawego i życzliwego przyglądania się najmłodszemu teatrowi”.
GEJ W WIELKIM MIEŚCIE
Reżyseria, tekst, dramaturgia: Filip Pawlik (III r. Wydziału Reżyserii Dramatu AST)
Dramaturgia: Krzysztof Wysłouch
Obsada: Michał Badeński (III r. WA), Kacper Kujawa (III r. WA), Dusiek Olszański (III r. WA), Krzysztof Wysłouch, Filip Pawlik (III r. WRD)
„Jak mają się realia zachodnich społeczności queerowych do codzienności – tej prawdziwej i wyobrażonej – będącej udziałem młodych osób LGBTQ+ żyjących w polskich miastach? Czy odkrywanie własnej tożsamości po przeprowadzce z prowincji do centrum to proces, do którego jesteśmy przygotowani?
Spektakl przedstawia Kraków jako prywatny Nowy Jork – miejsce, z którym rozpoczynające dorosłe życie młode osoby wiążą duże nadzieje, nie zawsze zdolne przetrwać próbę czasu. Dynamika tworzonej przez bohaterów mikro-społeczności odzwierciedla ich poszukiwania przynależności i tożsamości ponad stereotypami – zarówno tymi narzucanymi przez większościowe społeczeństwo, jak i przez nich samych.” Filip Pawlik
Prezentacja spektaklu i twórców na stronie Warszawskich Spotkań Teatralnych
ORFEUSZ
Reżyseria: Anna Obszańska (IV r. Wydziału Reżyserii Dramatu AST)
Obsada: Marek Bula, Aleksander Gałązka, Bartosz Cwaliński, Magdalena Malik, Agata Jędrzejczak, Agnieszka Ferenc
Opieka pedagogiczna: dr Michał Borczuch
Spektakl stanowi trawestację mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Porusza zagadnienia związane z kondycją artysty w świecie współczesnego teatru oraz jednocześnie bazuje na precedensie kastratów operowych. Wybór materiału wyjściowego jest nieprzypadkowy – opera „Orfeusz i Eurydyka” C. W. Glucka jest jednocześnie jedną z pierwszych w historii, w której jedna z ról napisana została specjalnie z myślą o udziale kastrata. Ten fakt oraz historie zawarte w libretcie i oryginalnym micie stają się pretekstem do postawiania pytań o naturę zmagań ze światem sztuki.
Prezentacja spektaklu i twórców na stronie Warszawskich Spotkań Teatralnych