Przejdz do treści
  • facebook
  • instagram
  • youtube
  • vimeo
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w KrakowieAkademia Sztuk Teatralnych
  • bip
  • Usos
  • EN
  • KSIĘGARNIA
Logo UE
  • Kraków
  • Wrocław
  • Bytom
  • Uczelnia
  • Studenci
  • Kandydaci
  • Pracownicy
  • Teatr AST
  • Pracownia Dramaturgiczna
  • Forum Młodej Reżyserii
  • Biblioteka
  • Kontakt

NEXT LEVEL | REŻ. MARCIN LIBER

Next Level na podstawie książki Marka Millera Sekta made in Poland oraz zebranych materiałów dokumentalnych. Spektakl dyplomowy studentek i studentów IV r. Wydziału Aktorskiego AST w Krakowie.

Reżyseria i adaptacja: Marcin Liber
Współpraca dramaturgiczna: Miłosz Mieszkalski (III WRD)
oraz zespół
Kostiumy, światło, scenografia: Mirek Kaczmarek
Asystenci reżysera: Miłosz Mieszkalski (III WRD), Maria Wójtowicz (IV WA)
Choreografia: Katarzyna Anna Małachowska
Drony, noisy, ambienty: Filip Kaniecki MNSL
Band: SUCZY KAŁ (gościnnie)
Zdjęcia: Klaudyna Schubert
Podziękowania dla osób współpracujących: Grzegorz Bąk, Karolina Bednarek (IV r. WA), Olgierd Bednarek, Mateusz Bieryt, Bartek Cwaliński (IV r. WA), Małgorzata Gorol, Weronika Kowalska, Aleksandra Królik, Grzegorz Kulik, Jarosław Omorczyk, Dawid Sulej Rudnicki, Marcin Tyrlik, Maria Wróbel (III WA)

Występują: Bartosz Czarny, Natalia Gadomska, Bartosz Gomoła, Oskar Jarzombek, Emil Owczarek, Natalia Raciborska, Rozalia Rusak, Anita Szepelska, Jacek Tyszkiewicz, Maria Wójtowicz, Jakub Wyszomirski

Premiera: 5 września 2022 r.
Scena 210, ul. Straszewskiego 22
Czas trwania: 2 h 40 min. (1 przerwa)
Wiek: od 18 lat

kup bilet on-line: https://bilety.ast.krakow.pl/MSI/
Informacja: 
Dział Teatru AST i promocji
tel. 12 362 71 30, bilety@ast.krakow.pl


Sekta? Odkrywamy, że wszyscy mamy jakąś intuicyjną definicję kiedy słyszymy to słowo. Równie intuicyjnie potrafimy szybko określić nasz stosunek. Sekty są złe. Ktoś się nie zgadza? Ale czy potrafimy też szczerze zadać sobie pytanie, bez uprzedniej odpowiedzi, o to, czym jest sekta dla jej wyznawców? Łacińskie słowo Secta (kierunek, droga, postępowanie, zasady, stronnictwo, nauka) prawdopodobnie pochodzące od słów Sequi (iść za kimś, postępować, towarzyszyć) lub Secare (odcinać, odrąbywać, odcinać się od czegoś). Dlaczego ludzie dołączają do sekt? Dlaczego ich potrzebują? W jakim świecie pojawia się ta potrzeba? Czym jest sekta?

Planeta Ziemia zostanie poddana recyklingowi. Jedyną szansą na ewakuację jest pójście z nami. Chodź z nami.


  • Bartosz Czarny
  • Natalia Gadomska
  • Bartosz Gomoła
  • Oskar Jarzombek
  • Emil Owczarek
  • Natalia Raciborska
  • Rozalia Rusak
  • Anita Szepelska
  • Jacek Tyszkiewicz
  • Maria Wójtowicz
  • Jakub Wyszomirski
fot. Klaudyna Schubert

Ostrzeżenie
Spektakl zawiera treści dotyczące samobójstwa.


W spektaklu wykorzystywany jest efekt świateł stroboskopowych oraz dym.
Na scenie palony jest papieros.


  • Na białej podłodze stoi długi stół nakryty białym obrusem. Za stołem 11 osób, 6 mężczyzn i pięć kobiet ubranych w kolorowe swetry. Część z nich siedzi na białych plastikowych krzesłach, część stoi przybierając różne pozy. Ułożenie poszczególnych osób tworzy obraz nawiązujący do fresku Ostatnia wieczerza autorstwa Leonardo da Vinci. Tło tworzą białe zasłony.
  • Na białej podłodze czarna taśma tworzy kształt pięcioramiennej gwiazdy czyli pentagramu. W środku gwiazdy oświetlonym snopem białego światła klęczy pięcioro młodych ludzi ubranych w jeansowe bezrękawniki i białe krótkie spodenki. Tworzą krąg trzymając się za ręce. Za nimi na krześle siedzi młoda kobieta w podobnym stroju.
  • Czworo młodych ludzi w białych spodenkach i podkoszulkach oraz kurtkach typu moro. Jedna z kobiet trzyma ponad głowami członków grupy mikrofon umieszczony na statywie. Mężczyzna stojący pośrodku pokazuje reszcie grupy przedmiot.
  • Scena grupowa, trzy osoby grają na gitarach, jedna w tle siedzi na stosie złożonych plastikowych krzeseł. Na pierwszym planie osoba ubrana w dżinsowy bezrękawnik i białe szorty z mikrofonem w ręce klęczy nad rozłożoną na podłodze wzorzystą tkaniną. Obok po prawej stronie ludzka czaszka. W tle w cieniu białe zasłony i stosy białych krzesłem.
  • Osiem młodych postaci w białych długich sukniach wśród kilkudziesięciu niedbale porozstawianych plastikowych krzeseł, większość krzeseł jest biała, dwa są czarne. W tle białe zasłony.
  • Dwie osoby ubrane na biało w podkoszulki, krótkie spodenki, sportowe buty i czapki z daszkiem siedzące na białych plastikowych krzesłach, jedna z nich wznosi do góry prawą rękę, w której trzyma szklankę z wodą. U ich stóp leżące dwie osoby nakryte pomarańczowymi płachtami. W tle białe zasłony.
fot. Klaudyna Schubert

  • Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz.


Zestaw trzech logotypów ułożonych  w poziomie: 1. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, 2. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 3. Instytut Teatralny.


Nagrody i wyróżnienia na 41. FESTIWALU SZKÓŁ TEATRALNYCH W ŁODZI

  • WYRÓŻNIENIA ZESPOŁOWE
  • NAGRODA PUBLICZNOŚCI dla Najbardziej Elektryzującego Aktora dla Oskara Jarzombka
  • NAGRODA PUBLICZNOŚCI dla Najbardziej Elektryzującej Aktorki dla Rozalii Rusak

Spektakl został zaprezentowany podczas International Festival of Theater Schools SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2023.

Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Udział w festiwalu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Przejdz do menu stopki
  • uczelnia
    • Aktualności
    • Jubileusz 70-lecia
    • Władze AST
    • Statut Uczelni
    • Struktura Uczelni
    • Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
    • Skład Senatu
    • Rzecznicy ds. etyki
    • Równe traktowanie
    • Absolwenci
    • Habilitacje
    • Doktoraty
    • Program ERASMUS+
    • Współpraca zagraniczna
    • Fundacja Sceny im. St. Wyspiańskiego
    • Zamówienia publiczne
    • Projekty realizowane przez AST
    • Projekty unijne
    • Dane osobowe (RODO)
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa witryny
  • studenci
    • Wydział Aktorski (WA)
    • Wydział Reżyserii i Dramaturgii (WRD)
    • Regulamin studiów
    • Dom studencki
    • Organizacja roku
    • Kodeks Etyki Studenta
    • Odpłatność za studia
    • Świadczenia dla studentów
    • Dziekanat
    • Sylabusy archiwum
  • kandydaci
    • Wydział Aktorski
    • Wydział Reżyserii i Dramaturgii
    • Kontakt
  • pracownicy
    • Informacje ogólne
    • Sprawy socjalne
    • Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
    • Oferty pracy
    • Nauczyciele akademiccy
    • Pracownicy administracyjni i techniczni
    • NSZZ „Solidarność” w AST w Krakowie
    • Okresowa ocena osiągnięć pedagogów
    • ZIP
    • Poczta e-mail
    • Kampania: Rowerem do pracy
  • biblioteka
    • Aktualności
    • Informacje ogólne o zbiorach
    • Katalog biblioteki AST
    • Archiwum spektakli AST
    • Przydatne linki
    • Absolwenci i pedagodzy AST – materiały archiwalne
    • Kronika AST w Krakowie za lata 2005-2015
    • Wykaz artykułów prasowych dotyczących absolwentów i pedagogów AST/PWST w Krakowie (w zbiorach AST W Krakowie)
    • Dublety
    • Mówić wierszem
  • teatr ast
    • Repertuar
    • Spektakle
    • Bilety
    • Sceny
    • Wynajem sal
    • Partnerzy i instytucje współpracujące
    • Sponsoring
  • kontakt
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Mapa witryny
INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.Akceptuję