BROAD PEAK | REŻ. TADEUSZ PYRCZAK (IV r. WRD)
BROAD PEAK
na motywach reportażu Jacka Hugo-Badera „Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak”
Spektakl warsztatowy Tadeusza Pyrczaka, studenta IV r. WRD
Dramaturgia: Krzysztof Zygucki
Adaptacja: Tadeusz Pyrczak i Krzysztof Zygucki
Obsada:
Roman Gancarczyk
Szymon Czacki
Błażej Peszek
Zuzanna Wieczosek (III r. WA)
Kamil Żebrowski (III r. WA)
Bartosz Czarny (V r. WA)
Spektakl „chodzony” | ul. Warszawska 5
Czas trwania: 90 min.
Bilety online: https://krakow.ast.krakow.pl/teatr-ast/bilety/
Informacja o biletach: Dział Teatru AST i promocji
tel. 12 362 71 30, bilety@ast.krakow.pl
Wznosi się w skalistym i nieprzyjaznym paśmie górskim Karakorum, ma 8051 metrów wysokości i jest znacznie niższy od pobliskiego K2. Nie wygląda też nawet w połowie tak imponująco. Podobno jest zwyczajnie brzydki i niefotogeniczny. Jest wielką, zwalistą kopułą ze skał i lodu. Zupełnie niesympatyczną. Mimo to rozbudza himalajskie fantazje
– trwa wyścig o to kto będzie pierwszy, bo jeszcze żaden człowiek nie stanął jeszcze na jego szczycie zimą. 5 marca 2013 roku czterech zawodników kierowanych z bazy przez Krzysztofa Wielickiego przekracza linię mety. Broad Peak zostaje zdobyty i to jest polski sukces na skalę światową.
Wystarczył zaledwie jeden dzień, żeby narodowa euforia przerodziła się w medialną masakrę. Tylko dwóch członków wyprawy wróciło ze szczytu, a miliony w Polsce wyczekiwały wieści co dzieje się z pozostałymi. Finałem ataku szczytowego na Broad Peak był koniec nadziei na ich przeżycie. Tomek Kowalski i Maciek Berbeka nie wrócili już do bazy i nie wrócili do Polski, ale to nie był koniec ich historii. Kolejne jej karty zapisują wzajemne oskarżenia, wyjaśnienia i relacje tych co przeżyli oraz wspomnienia rodzin tych którzy zostali w górze. Polscy himalaiści żyli po to żeby spełniać swoje marzenia i dla wielu byli inspiracją, ale za spełnienie tych marzeń przyszło im zapłacić najwyższą cenę. Jaka jest cena marzeń, którą warto poświęcić za ich spełnienie?
Tadeusz Pyrczak
Student IV r. Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST w Krakowie. Asystent reżyserów
takich jak Luk Perceval („Pewnego długiego dnia” Narodowy Teatr Stary w Krakowie), Maja Kleczewska („Dziady” Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie), czy Krzysztof Garbaczewski
(„Sen nocy letniej” Narodowy Stary Teatr w Krakowie). Poza reżyserią zajmuje się również dramaturgią, wideo i reżyserią świateł. Współpracował jako autor oprawy wizualnej tras koncertowych z raperami takimi jak asthma, czy krakowską grupą “ćpajl stajl”.
Od najmłodszych lat interesuje się polityką i gotowaniem.