Profesor sztuk teatralnych (17.01.2013), Sztuki Filmowe i Teatralne.
W teatrach, filmach i telewizji zagrałem ok. 150 ról. Pracowałem etatowo w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, w Starym Teatrze w Krakowie (obecnie Narodowy Stary Teatr), gościnie w krakowskich teatrach: im. J. Słowackiego, STU, Ludowym, Bagateli, Nowym i warszawskim Teatrze Rozmaitości TR. Grywam w repertuarze klasycznym i współczesnym – od antycznych tragedii po współczesny dramat postmodernistyczny, powierzano mi role farsowe, komediowe, dramatyczne, szczególnie sobie cenię role pisane wierszem klasycznym; występuję też w spektaklach muzycznych, prezentując moje możliwości wokalne. Nagrałem kilkaset audycji radiowych.
1. Goneryla – Król Lear W. Szekspir , reż. J. Klata, Narodowy Stary Teatr (2014). Udział w festiwalach: Gdańsk, Wenecja, Pekin, Petersburg.
2. Ojciec – Murzyni we Florencji, Vedrana Rudan, reż. I. Kempa, Teatr Nowy w Krakowie (2018). Udział w festiwalach: Warszawskie Spotkania Teatralne, Boska komedia w Krakowie, Kaliskie Spotkania Teatralne.
3. Dorwać mistrza Radwana – scenariusz, reżyseria, prowadzenie, wykonanie utworów muzycznych; Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie (2018).
4. Jacyś złośliwi bogowie zakpili z nas sobie okrutnie, Teatr Radio Kraków, reż. D. Segda (2018).
5. Edward Kawecki – Panny z Wilka, J. Iwaszkiewicz, reż. A. Glińska, Narodowy Stary Teatr (2018). Udział w festiwalach: Lubelskie Spotkania Teatralne, Warszawskie Spotkania Teatralne, Festiwal Sztuki Aktorskiej w Kaliszu, Boska Komedia w Krakowie, Opolskie Konfrontacje Klasyki.
6. Cykl czytań performatywnych dramatów Czechowa: Wujaszek Wania, Iwanow, reż. A. Glińska, Narodowy Stary Teatr (2019), streaming.
7. Ojciec – film fabularny pt. Podróż, reż. A. i W. Sasnalowie (2020).
8. Ksiądz – Ci co mnie niosą, S. Mrożek, reż. Artur Więcek , Teatr Stu Kraków (2020).
9. Zbigniew Herbert – Kochana Wisełko, najdroższy Zbyszku, T. Nyczek na podst. korespondencji Wisławy Szymborskiej i Zbigniewa Herberta, reż. M. Grabowski, Narodowy Stary Teatr (2020).
10. Czebuytykin – 3 siostry, A. Czechow, reż. Luk Perceval, koprodukcja TR Warszawa/Narodowy Stary Teatr (2021). Udział w festiwalach Pilzno (Czechy), Dialog – we Wrocławiu, Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi, Boska Komedia w Krakowie.
Nagrody: nagroda I stopnia Rektora AST 2018, nagroda. im. Ireny i Tadeusza Byrskich na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie, nagroda im. Romany Bobrowskiej Polskie Radio Kraków (2020),
Nagroda Teatralna im. St. Wyspiańskiego (2018) – przyznana przez Prezydenta Miasta Krakowa.
Od wielu lat prowadzę przedmiot „Wiersz” – głównie na I roku (czasem na II). Pomagam studentom zdobyć umiejętność posługiwania się wierszem na scenie. Pracujemy nad monologami klasycznymi (pisanymi 11-to i 13-to zgłoskowcami- Mickiewicz, Słowacki, Szekspir, Byron) i wierszami współczesnymi (Szymborska, Miłosz, Herbert, Różewicz). Tematem ćwiczeń są też dialogi wierszem. Praca ma charakter zespołowy – próbujemy konstruować sytuacje sceniczne oparte na tekstach poetyckich, staramy się posługiwać „ćwiczebnym” ruchem scenicznym. Właściwy rytm wypowiedzi i wyrazistość słowa – to podstawa tej pracy.
Jestem kierownikiem projektu realizowanego w AST (od 2019 r.) w ramach III osi priorytetowej Szkolnictwo Wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (numer i nazwa działania: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych): „Kierunek Przyszłość – w odpowiedzi na oczekiwania społeczności akademickiej i rynku”. Instytucja prowadząca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Kierownictwo projektu badawczego nr DZSt/PB/WA/2015/8 realizowanego ze środków przeznaczonych na działalność statutową Uczelni: „Analiza kinetyczna wybranych ćwiczeń akrobatycznych wykonywanych przez studentów PWST” .
„Efektywność uczenia się wybranych czynności ruchowych realizowanych przez studentów PWST w Krakowie w zależności od poziomu kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych” – publikacja w Zeszytach Naukowych 2015/7.
Dostosowanie metod kształcenia w zakresie nauczania wiersza do sytuacji pandemicznej – niemal z dnia na dzień zmuszeni zostaliśmy do pracy on-line. Powstała zatem konieczność przeformułowania wieloletnich, sprawdzonych w praktyce i przynoszących efekty sposobów pracy nad tekstem, komunikacji ze studentem, pracy indywidualnej i zespołowej, przygotowania prezentacji egzaminacyjnej.
Ponadto: Politechnika Krakowska, Podyplomowe przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela – dwa semestry (bieżący i poprzedni letni) warsztaty z retoryki i emisji głosu?
Pełnienie funkcji mentora (pedagoga prowadzącego indywidualny tok studiów) p. Piotra Głowackiego.
Trzykrotna prezentacja pokazów egzaminacyjnych studentów w ramach Salonu Poezji Anny Dymnej (Teatr im. J. Słowackiego oraz Narodowy Stary Teatr).