grzybobranie / ZIMA NUKLEARNA | REŻ. PIOTR MATEUSZ WACH (II r. WRD)
grzybobranie / ZIMA NUKLEARNA
Tekst i reżyseria: Piotr M.Wach (II r. WRD)
Przestrzeń, wizualizacje i światło: Kuba Kotynia
Muzyka: Michał Smajdor
Kostiumy: Kamila Wdowska
Kamera: Jakub Katarzyński
Choreografia sceny walki: Mateusz Strawa
Kamera: Jakub Katarzyński
Zdjęcia i plakat: Magda Woch
Opieka artystyczna: Szymon Czacki
Konsultacje tekstu: Maria Spiss
Kreacja i performans: Oliwia Durczak (II r. WA),
Adam Paczkowski (II r. WA),
Maksymilian Piotrowski (II r. WA),
Katarzyna Skowron (II r. WA),
Błażej Szymański (II r. WA)
Projekt realizowany ze środków pochodzących ze „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”,
w ramach Koła naukowego AST w Krakowie oraz przy wsparciu Akademii Brazylijskiego Jiu Jitsu Gracie Barra Kraków
Kategoria wiekowa: od 16. roku życia
TW: narkotyki, wulgarny język, przemoc, nagość
Scena im. Jerzego Treli | ul. Straszewskiego 22
Czas trwania: 2h 20 min. (I przerwa)
Bilety online: https://krakow.ast.krakow.pl/teatr-ast/bilety/
Informacja o biletach: Dział Teatru AST i promocji
tel. 12 362 71 30, bilety@ast.krakow.pl
Uprzejmie prosimy osoby o szczególnych potrzebach związanych z niepełnosprawnością o wcześniejszy kontakt z Kasą Biletową Teatru AST.
Na spektaklu możemy gościć 5-6 osób poruszających się na wózku – ze względu na układ widowni prosimy o wcześniejsze zgłoszenie do Działu Teatru AST i promocji.
Wjazd na widownię dla osób poruszających się na wózkach jest możliwy przy użyciu platformy schodowej od strony sali 209.
„12 lutego
ciężka zima pełnia w skorpionie
w tarocie czytam i księżyc i ogień
mam mętlik w głowie
jest coś pociągającego w tobie
ci się przyglądam patrzę w oczy
unikasz wzroku chce się przekroczyć
ty proponujesz rytuał palo santo blanty dużo dymu
chodzenie do tyłu
jestem tak naćpany że ledwo widzę
twoje ciało jak nieskończoność
chcę ci powiedzieć że nie byłem z nikim tak blisko nigdy chyba wcześniej
ale słowa mi się mieszają
języki same najlepiej to wyrażają”
Piotr M. Wach poszerza swoją performatywno-choreograficzną praktykę o medium słowa. W ramach swojego reżyserskiego debiutu Wach proponuje widzom rodzaj doświadczenia medytacyjnego, w którym tekst i ruch komponują się w organicznym pulsie. Ten intymny spektakl jest wzbogacony o muzykę i projekcje wykonywane na żywo, a autobiograficzny gest narracyjny dodaje wydarzeniu rysu realności.
Uważam się za ekspresjonistę nowej fali tworzącego teatr na przecięciu performansu, choreografii i radykalnych strategii dramaturgicznych. Moje zainteresowania oscylują wokół intermedialności sztuki, autonomii języka i wielopoziomowych konstrukcji dramaturgicznych. Tematycznie krążę wokół irracjonalności i brutalności egzystencji ludzkiej. Mam obsesję detalu. Lubię niejednoznaczność w twórczości, jak błądzenie między jawą a snem.
Piotr Mateusz Wach
Student II r. Wydziału Reżyserii i Dramaturgii AST. Absolwent Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu (2015) oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (choreografia i performance – 2017). Pracował jako aktor, performer i choreograf w Polsce i za granicą. Współpracuje z Narodowym Starym Teatrem, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie i Teatrem Barakah.
Nagrody:
– Grand Prix 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku za Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza (2017)
– Nagroda „Shaking The Walls” za Sen Kalibana (2019)
– Nagroda „Złota Czacha” za Ryszard. Ciało z gniewu (2015).
– „Złota Maska” Województwa Śląskiego za choreografię do spektaklu Heimsuchung/Nawiedzenie (2013).
Stypendysta Prezydenta Miasta Krakowa (2023), Prezydenta Miasta Wrocławia (2021), Marszałka Województwa Śląskiego (2015)